گردش خون یک روند حیاتی برای حفظ زندگی است. این امر توسط قلب ایجاد می شود که هرگز متوقف نمی شود در طول زندگی ضربان دارد و رگ های خونی، لوله هایی که از طریق آن خون جریان می یابد.

انواع گردش خون ضعیف

دو مشکل اصلی وجود دارد که با گردش خون ایجاد می شود. اول، تضعیف قلب است که ممکن است با بیماری های مختلف مانند حمله قلبی، دیابت، فشار خون بالا، بیماری عروق کرونر و بسیاری از علل کمتر رایج ایجاد شود. دومین، مشکل ممکن است با رگ های خونی، یا شریان ها و یا رگها باشد. هر دو باید سالم باشند تا بتوانند خون را به یک منطقه جریان دهند و به قلب بازگردند.
شریان ها، خون غنی از اکسیژن و غنی از مواد مغذی حمل می کنند. این به عنوان خون شریانی نامیده می شود. خون در رگ ها با مواد زائد و دی اکسید کربن حمل می شود. این به عنوان خون وریدی نامیده می شود. گردش خون مداوم است و بنابراین یک مشکل در شریان نیز می تواند بر جریان خون در ورید و برعکس اثر داشته باشد. گردش خون ضعیف می تواند به هر دو مشکل با جریان خون شریانی و یا ورید مرتبط باشد.
گردش خون ضعیف به قلب و مغز می تواند در نتیجه منجر به حملات قلبی و سکته مغزی شود. این ها شرایط جدی و بالقوه تهدید کننده زندگی هستند. این یکی از علل اصلی مرگ در کشورهای توسعه یافته است. گردش خون در بازوها و پاها (گردش خون محیطی) معمولاً کمتر جدی است. 

مشکلات گردش خون

اکسیژن و مواد مغذی در سراسر بدن توسط خون، گردش می کنند. این تضمین می کند که تمام سلول ها به اندازه کافی تامین شوند تا عملکردی را ادامه دهند که برای زندگی ضروری است. به طور مشابه، خون حمل مواد زائد و دی اکسید کربن را به عهده دارد به طوری که بتوانند از طریق چندین راه خنثی و از بدن خارج شوند. بدون عملکرد گردش خون در اوج خود، بافت و اندام های مختلف می تواند شکست بخورد و این حتی می تواند به مرگ منجر شود.